بسته بندی و چاپ محصولات غذایی

با سلام در این وبلاگ قصد داریم مطالبی را برای ارتقا اطلاعات عمومی شما به اشتراک بگذاریم و در مورد انواع غذا های فست فودی وبسته بندی آنها صحبت کنیم

بسته بندی و چاپ محصولات غذایی

با سلام در این وبلاگ قصد داریم مطالبی را برای ارتقا اطلاعات عمومی شما به اشتراک بگذاریم و در مورد انواع غذا های فست فودی وبسته بندی آنها صحبت کنیم

طرز تهیه سیب ‌زمینی رشته‌ای برشته

قبلا در مجله آشپزی بهار طرز تهیه انواع سیب‌زمینی سرخ‌کرده کلاسیک و متفاوت را به شما آموزش دادیم. در این پست با طرز تهیه سیب‌زمینی سرخ‌کرده رشته‌ای یا همان curly fries با ما همراه باشید.

برای رشته‌ای کردن سیب‌زمینی به دستگاه مخصوص این کار نیاز دارید. سیب‌زمینی سرخ‌کرده رشته‌ای از جمله پیش‌غذاهایی است که می‌توان از آن هم به عنوان میان‌وعده و هم به عنوان دورچین و تزئین انواع خوراک‌ها استفاده کرد. این پیش‌غذا را می‌توانید با انواع سس‌ها میل کنید.

مواد لازم برای تهیه سیب‌زمینی سرخ‌کرده 

سیب‌زمینی ۲ عدد

یک و نیم فنجان آرد

دو لیوان آب

پودر پاپریکا، پودر سیر، فلفل قرمز، پودر پیاز، نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

خرید از دیجی کالا

ابتدا سیب‌زمینی‌ها را خوب بشویید و پوست بگیرید و با دستگاه رشته‌کن به صورت مارپیچی برش بزنید. ضخامت سیب‌زمینی برش خرده باید در حدود نیم سانتی‌متر باشد.

در یک کاسه بزرگ آب و یخ بریزید و سپس سیب‌زمینی‌ها را درون آب بریزید. اندازه کاسه باید به‌اندازه‌ای باشد که سیب‌زمینی‌ها در آب شناور باشند. اجازه دهید تا سیب‌زمینی‌ها به مدت ۲۰ دقیقه در آب سرد بمانند. بعد از ۲۰ دقیقه سیب‌زمینی‌ها را از آب خارج کنید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود. برای اینکه سیب‌زمینی‌ها کاملا خشک شوند می‌توانید آب آن‌ها را با دستمال بگیرید.

در یک ماهیتابه با ارتفاع زیاد روغن سرخ‌کردنی بهار بریزید و آن را با شعله زیاد داغ کنید. مقدار روغن در تابه باید به میزانی باشد که سیب‌زمینی‌ها در آن غوطه‌ور شوند. حرارت روغن باید به قدری باشد که سیب‌زمینی در آن بجوشد.

در یک کاسه آب، آرد، ادویه‌ها و نمک را با هم مخلوط کنید. سیب‌زمینی‌ها را در این خمیر بریزید و کاملا آغشته کنید.

وقتی روغن داغ شد، سیب‌زمینی‌ها را در گروه‌های کم‌تعداد در یک سبد یا توری فلزی بریزید و توری را در روغن داغ فرو کنید. هر چه ارتفاع روغن بیشتر باشد، سیب‌زمینی‌ها بهتر سرخ می‌شوند. سیب‌زمینی‌ها باید تا جایی سرخ شوند که رنگ آن‌ها طلایی شود. تقریبا ۵ دقیقه زمان برای طلایی شدن سیب‌زمینی‌ها لازم است.

وقتی رنگ سیب‌زمینی‌ها طلایی شد، سبد حاوی سیب‌زمینی‌ها را از روغن خارج کنید و اجازه دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود. سپس سیب‌زمینی‌ها را روی کاغذ مخصوص بریزید تا تقریبا همه روغن اضافی از آن‌ها خارج شود. هرچه روغن اضافی سیب‌زمینی‌ها بیشتر گرفته شود، سیب‌زمینی‌ها برشته و تردتر خواهند شد.

این پیش‌غذا را می‌توانید با انواع سس‌ها از جمله سس چیلی و یا سس ماست و سبزیجات میل کنید.

منبع سایت ویرگول / سیب زمینی سرخ کرده 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد