بسته بندی و چاپ محصولات غذایی

با سلام در این وبلاگ قصد داریم مطالبی را برای ارتقا اطلاعات عمومی شما به اشتراک بگذاریم و در مورد انواع غذا های فست فودی وبسته بندی آنها صحبت کنیم

بسته بندی و چاپ محصولات غذایی

با سلام در این وبلاگ قصد داریم مطالبی را برای ارتقا اطلاعات عمومی شما به اشتراک بگذاریم و در مورد انواع غذا های فست فودی وبسته بندی آنها صحبت کنیم

شکلات های تیره در کنار شکلات های مقوی

شکلات تیره

دو مربع شکلات تلخ که روی تراشه های شکلات تیره قرار گرفته است


هیچ مقدمه ای برای این غذای بسیار ارزشمند که مربوط به 2000 سال قبل از میلاد مسیح است لازم نیست. در آن زمان مایاها از آمریکای مرکزی ، اولین متخصص شکلات ، آن را به عنوان یک نوشیدنی تخمیر تلخ و مخلوط با ادویه ها یا شراب نوشیدند.

 امروز ، ردیف های طولانی جعبه شکلات که به زیبایی در قفسه های فروشگاه شما نشسته اند ، نتیجه بسیاری از مراحل است که به عنوان یک غلاف کاکائو ، بزرگتر از اندازه دست شما آغاز می شود. بذرها (یا دانه ها) از غلاف استخراج و تخمیر شده ، خشک شده و بو داده می شوند و به عنوان لوبیای کاکائو شناخته می شوند. 

پوسته های لوبیا سپس از گوشت یا نوک کاکائو جدا می شوند. نوک ها به صورت مایعی به نام مشروبات الکلی خرد شده و از قسمت چرب یا کره کاکائو جدا می شوند. این مشروبات بیشتر برای تولید مواد جامد کاکائو و شکلاتی که می خوریم تصفیه می شود. 

بعد از برداشتن نوک انگشتان ،

شکلات تلخ حاوی 50-90٪ مواد جامد کاکائو ، کره کاکائو و شکر است ، در حالی که شکلات شیر ​​حاوی 10 تا 50٪ مواد جامد کاکائو ، کره کاکائو ، نوعی شیر و شکر است. اگرچه شکلات تلخ نباید حاوی شیر باشد ، اما ممکن است در اثر فرآوری ، آلودگی متقاطع اثری از شیر وجود داشته باشد ، زیرا اغلب از همین ماشین آلات برای تولید شیر و شکلات تلخ استفاده می شود.


 شکلات های با کیفیت پایین ممکن است چربی کره ، روغن های گیاهی یا رنگ ها یا طعم دهنده های مصنوعی نیز اضافه کنند. شکلات سفید فاقد هرگونه مواد جامد کاکائو است و به سادگی از کره کاکائو ، شکر و شیر تهیه می شود.


شکلات تیره و سلامتی

کاکائو سرشار از مواد شیمیایی گیاهی به نام فلاوانول است که ممکن است به محافظت از قلب کمک کند . شکلات تلخ تا 2-3 برابر بیشتر از شکلات شیر ​​حاوی مواد جامد کاکائوی غنی از فلاوانول است. 

ثابت شده است که فلاوانول ها از تولید اکسید نیتریک (NO) در اندولتیوم (لایه داخلی سلول رگ های خونی) پشتیبانی می کنند که به شل شدن رگ های خونی و بهبود جریان خون کمک می کند و در نتیجه فشار خون را کاهش می دهد. 


 فلاوانولهای موجود در شکلات می توانند حساسیت به انسولین را در مطالعات کوتاه مدت افزایش دهند. در طولانی مدت این می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد . 


مطالعات مشاهده ای از مزایای فلاوانول های کاکائو پشتیبانی می کند. رابطه بین فشار خون و مصرف زیاد کاکائو در مطالعه ای از سرخپوستان کونا ، قبیله ای منزوی که در سواحل کارائیب پاناما زندگی می کنند ، شرح داده شد.  


فشار خون بالا در این گروه حتی در سنین بالاتر و حتی با مصرف نمک در رژیم غذایی که بیشتر از اکثر جمعیت غربی است بسیار غیر معمول است. 


هنگامی که کونا به محیط های شهری مهاجرت کرد و رژیم های غذایی خود را تغییر داد ، میزان فشار خون بالا افزایش یافت. قابل توجه است که مصرف سنتی کاکائو به عنوان یک نوشیدنی در آنها بسیار زیاد بود ، در بیش از پنج فنجان روزانه پودر کاکائو داخلی یا کلمبیایی سرشار از فلاوانول. 

سطح ادرار فلاوانول ها در جزیره کونا به طور قابل توجهی بالاتر بود و میزان مرگ آنها در اثر بیماری های قلبی ، سرطان ،


تمشک ، زغال اخته ، شکلات تلخ ، اسپند و بادام


سایر مطالعات مشاهده ای حاکی از وجود ارتباط بین مصرف زیاد کاکائو یا شکلات به میزان 6 گرم در روز (1-2 مربع کوچک) و کاهش خطر بیماری قلبی و مرگ و میر است که احتمالاً تا حدی با کاهش فشار خون و التهاب است. 


شکلات تلخ کالری زیادی دارد (150-170 کالری در هر اونس) و اگر بیش از حد خورده شود می تواند به افزایش وزن کمک کند. با این حال ، شکلات مانند آجیل می تواند باعث سیری شود ، بنابراین پیامدهای طولانی مدت برای کنترل وزن مشخص نیست. 


همچنین حاوی مقدار متوسطی از چربی اشباع است که می تواند بر میزان چربی خون تأثیر منفی بگذارد ، اگرچه به نظر می رسد اثرات محافظتی قلب آن از فلاوانول ها بیشتر از خطر باشد. انتخاب شکلات تلخ و خوردن مقادیر ناچیز ممکن است بیشترین مزایای سلامتی را داشته باشد.


سرشار از:

  • اهن
  • مس
  • منیزیم
  • فلز روی
  • فسفر
  • فلاوانول ها


خرید و ذخیره سازی


  1. برای به دست آوردن بیشترین فلاونول ، 70٪ شکلات تلخ یا بالاتر را انتخاب کنید. اگرچه به خاطر داشته باشید که هرچه درصد مواد جامد کاکائو بیشتر باشد ، طعم تلخ آن بیشتر است.

  2. در یک مکان خشک و خنک (65-70 درجه فارنهایت) در یک ظرف محکم بسته نگهداری شود. در یخچال قرار ندهید ، که می تواند باعث شکوفا شدن شکلات شود ، روشی مایل به سفید که در اثر بالا آمدن قند به سطح به دلیل رطوبت بیش از حد ایجاد می شود. شکوفه تاثیری بر عطر و طعم ندارد اما جذاب به نظر نمی رسد.
  3. در صورت نگهداری صحیح ، شکلات تلخ تا دو سال دوام می آورد.