بسته بندی و چاپ محصولات غذایی

با سلام در این وبلاگ قصد داریم مطالبی را برای ارتقا اطلاعات عمومی شما به اشتراک بگذاریم و در مورد انواع غذا های فست فودی وبسته بندی آنها صحبت کنیم

بسته بندی و چاپ محصولات غذایی

با سلام در این وبلاگ قصد داریم مطالبی را برای ارتقا اطلاعات عمومی شما به اشتراک بگذاریم و در مورد انواع غذا های فست فودی وبسته بندی آنها صحبت کنیم

بسته بندی با کاغذ ذرت

امروزه بسیاری از صنایع مرتبط با چوب و کاغذ برای تامین مواد اولیه با مشکل رو به رو هستند. پسماند مواد زراعی برای بسیاری از صنایع آلترناتیو خوبی به حساب می آیند زیرا علاوه بر این که رویش، برداشت و مصرف آنها تخریب های زیست محیطی کمتری به بار می آورد در مقایسه با چوب امتیازات منحصر به فردی دارند. در حال حاضر بخش اعظم صنایع چوب و کاغذ در منطقه شمال کشور واقع شده اند؛ این موضوع، افزایش میزان تقاضا برای برداشت چوب و متعاقب آن تخریب عرصه‌های جنگلی را در پی دارد.

rsw 600h 600

استفاده از کاغذ ذرت به جای کاغذ چوب می تواند در حفظ محیط زیست کمک کننده باشد.

مزایای استفاده از پسماند

مهمترین پسماندهای کشاورزی مستعد برای استفاده در صنایع چوب و کاغذ عبارت اند از باگاس، کاه غلات، کلزا که مهم ترین آن ها ساقه ذرت می باشد. یکی از امتیازات استفاده از پسماند ذراعی در صنایع مختلف از جمله بسته بندی، در دسترس بودن آن در بسیاری از نقاط کشور است. 

به عنوان مثال گیاه ذرت در حال حاضر در بسیاری از نواحی زراعی ایران یافت می شود و از محصولاتی است که پسماند زیادی دارد. از این رو ما با استفاده از کاغذ ذرت برای بسته بندی به حفظ محیط زیست کمک خواهیم کرد.

Corn paper

پسماند های ذراعی همچون ساقه ذرت قیمت تمام شده کالای نهایی را به مراتب پایین می آورند. علت آن می تواند حجم بالای پسماند ذراعی باشد که بر اساس مطالعات سازمان جهاد کشاورزی سالانه چیز حدود 5.2 میلیون تن برجای می ماند. با این حال چالش هایی از جمله خشک کردن ، حذف زوائد مثل اسفنج داخل ساقه و مواردی از این دست فعلا حل نشده باقی مانده است.

البته با توجه به روی کرد جدید صنایع کاغذی می توان انتظار داشت در سال های پیش رو این معضلات نیز به مرور برطرف شوند. صنایع بسته بندی نیز از این پیشرفت ها غافل نبوده اند لذا کاغذ ذرت در تولید جعبه و پاکت به تازگی کاربرد فراوان یافته اند به عنوان مثال در تولید جعبه وافل می توان از این نوع مقوا بهره برد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد