بسته بندی و چاپ محصولات غذایی

با سلام در این وبلاگ قصد داریم مطالبی را برای ارتقا اطلاعات عمومی شما به اشتراک بگذاریم و در مورد انواع غذا های فست فودی وبسته بندی آنها صحبت کنیم

بسته بندی و چاپ محصولات غذایی

با سلام در این وبلاگ قصد داریم مطالبی را برای ارتقا اطلاعات عمومی شما به اشتراک بگذاریم و در مورد انواع غذا های فست فودی وبسته بندی آنها صحبت کنیم

کارتن پیتزا


کارتن پیتزای دوبلکس یا ایفلوت؟

جعبه پیتزا از پرمصرف ترین محصولات رستوران ها و فست فودها است. درآمد حال از فروش پیتزا به نحوی است که تمرکز بسیاری از فست فودها بر روی پیتزا است. حتی در شرایط کرونا که مشتری بسیاری از فست فود ها کاهش پیدا کرده است، فروش بیرون بر پیتزا به عنوان یک شریان درآمدی، فست فودها را زنده نگه داشته است. 

پیتزا به شکلی است که اصولا امکان ارسال به مشتری بدون داشتن جعبه و بسته بندی مناسب وجود ندارد و این امر باعث رونق فروش جعبه های پیتزا شده است. با وجود این بازار پررونق و مصرف زیاد جعبه، هنوز هم بسیاری از افراد در انتخاب جعبه پیتزا مشکلاتی دارند و اطلاعات دقیقی درمورد انواع کارتن پیتزا ندارند.

کیفیت یا قیمت؟

کارتن های پیتزا متفاوت هستند و امکان تولید جعبه پیتزا با مقوای ایفلوت، دوبلکس و گاها ایندربرد وجود دارد. در اکثر موارد جعبه های پیتزا را از دو نوع مقوای پرمصرف تولید می‌کنند که تولید داخل کشور است. مقوای ایفلوت بهداشتی و مقوای دوبلکس بهداشتی. یکی از چالش های مدیران فست فود انتخاب بین این دو نوع مقوای رایج است که گاها اشتباها قیمت این دو نوع جعبه را با هم مقایسه می کنند.

درحالی که این دو مقوا، قیمت و کیفیت بسیار متفاوتی دارند. ما در ادامه مزیت و معایب هرکدام را بحث می کنیم.

 

کارتن پیتزای ایفلوت بهداشتی

تقریبا در همه فست فود‌ها این نوع جعبه پیتزا را دیده اید. جعبه های پیتزای معمولی موجود در بازار با ظاهر قهوه‌ای رنگ، از این نوع مقوا تولی می شوند. مقوای ایفلوت بهداشتی یکی از با کیفیت ترین مقواهای بازار است. این مقوا از سه لایه مختلف تشکیل شده است که به لایه داخلی آن فلوت گفته می‌شود. دو لایه داخلی و خارجی معمولا کرافت هستند.

مزیت بزرگ جعبه‌های ایفلوت مقاومت بسیار خوب آن است. اگر مشتری شما چند پیتزا سفارش دهد، قرار دادن این جعبه ها روی هم، آسیبی به جعبه و پیتزا وارد نمی کند. این جعبه به دلیل ساختاری که دارد در برابر فشار خارجی مقاوم است. هواکش های جعبه هم باعث می‌شود پیتزا خراب نشده و این نگرانی را از بین می برد. مهم ترین ایراد این جعبه قابلیت چاپ پذیری محدود و هزینه رابط چاپی بالا است. به دلیل رنگ زمینه ای این جعبه احتمالا رنگ خروجی کار، با رنگی که در صفحه نمایش یا طراحی میبینید کمی تفاوت دارد.

از طرفی در چاپ فلکسو هزینه رابط چاپی بصورت سانتی متری محاسبه می شود. هزینه کلیشه های این نوع جعبه معمولا بالا است. این هزینه با توجه به حجم چاپ است. برای جعبه های ایفلوت معمولا چاپ کل جعبه یا اصطلاحا طرح تمپلات صرفه اقتصادی ندارد.

کارتن پیتزا

کارتن پیتزا

جعبه پیتزای دوبلکس بهداشتی

جعبه دوبلکس بهداشتی دقیقا نقطه مقابل جعبه ایفلوت بهداشتی است. درحالی که جعبه ایفلوت مقاومت بالایی دارد، این جعبه مقاومت کمی نسبت به فشار خارجی دارد. اگر چند پیتزا یا نوشیدنی را همراه سفارش روی جعبه بگذارید و یا در مسیر ارسال بطور اتفاقی نوشیدنی روی جعبه قرار بگیرد، احتمال دفرمه شدن جعبه و خراب شدن پیتزا وجود دارد.

اما جعبه دوبلکس کاملا معایب ایفلوت بهداشتی را جبران کرده است. قابلیت چاپ در این نوع مقوا هزینه کمتری دارد و از نظر رنگ محدودیتی ندارد. این جعبه از بخش مختلف تشکیل شده که لایه های داخلی و بیرون از کاغذهای مختلفی مانند کرافت، تحریر و… تشکیل شده است. در دوبلکس های سفید به دلیل رنگ لایه ی بیرونی، امکان چاپ هر رنگی وجود دارد و این محدودیت کاملا ازبین می رود. از طرفی رابط های چاپی این جعبه هم متفاوت است. رابط چاپی این جعبه بسیار ارزان تر از رابط چاپی کارتن پیتزای ایفلوت است.

 

از نظر قیمت این دو جعبه کمی متفاومت هستند. کارتن پیتزای ایفلوت بهداشتی کمی قیمت بالاتری دارد و جعبه پیتزای دوبلکس بهداشتی از نظر قیمت تمام شده اندکی ارزان تر است.

جعبه  پیتزای دوبلکس بهداشتی برای رستوران هایی مناسب است که به دنبال قیمت کمتر و چاپ با رنگ های خاص هستند مناسب است که البته باید به مقاومت پایینتر این جعبه هم دقت کنید.

اگر کیفیت بالای جعبه و مقاومت بالا برای شما دغدغه است، جعبه های ایفلوت بهداشتی بسیار مناسب هستند. که البته باید به محدودیت این نوع جعبه در رنگ های خاص و هزینه رابط چاپی بیشتر هم توجه داشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر و کسب مشاوره تخصصی می توانید با تلفن های زیر تماس بگیرید. مشاورین ما با توجه به شرایط رستوران و برند شما بهترین پیشنهاد را به شما ارائه خواهند داد.

منبع : مطالب وبلاگ ایرانیان پک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد