تولید کنندگان معمولا تحت فشار مشتری این موضوع را قبول می کنند تا از اشکال و رنگ های مختلف در طراحی استفاده کنند. این کار باعث می شود طرح اصلی کار به چشم نیاید و از طرح اختصاصی منحرف شود. در سال جدید شاهد این موضوع خواهیم بود که یک طرح اختصاصی در یک بستر یکرنگ و با تم مشخص در بیشتربسته بندی ها به کار رفته شود. کمپانی های بزرگ همچون نایک و ادیداس اخیرا در مناسبت های مختلف، مثلا در حراجی های آخر فصل این شیوه را اتخاذ می کنند. با چند مورد از طرح های جدید آشنا شوید.
به جای استفاده از لغات فراوان می توانید یک جمله را با فونت خوانا و با پیام مشخص روی یک فضای طیف بندی شده یک رنگ طراحی کنید.جمله باید چشمان نظر مشتری را به خود جذب کند.
.بسته بندی هایی که به جای رنگین کمانی بودن یک رنگ مشخص داشته باشند به گونه ای که فارغ از طرح و اندازه آن وقتی در ویترین قرار می گیرند به چشم بیایند.
می توانید به صورت سایه از رنگ های متداول بهره ببرید تا تم اصلی کار خسته کننده نباشد و نسبت به طرح هایی عمومی متمایز به نظر برسد.